miercuri, 20 ianuarie 2010

Axa Bagdad-Chişinău-Reşiţa

Azi m-am întâlnit cu prietenul Balint. Mario Balint de la România Actualităţi. Se pregăteşte să plece la moldoveni. La moldovenii de peste Prut. Marţi descinde în Bucureşti, iar miercuri o taie spre Chişinău. Până la 1 august, o să-i duc dorul. Timp de şase luni n-o să ne mai vedem. O să vorbim doar pe mess, căci eu nu prea ascult postul naţional de radio. Mario e un tip deştept, dar, şi norocos. Norocos că a găsit înţelegere din partea nevestei, Anca. Alta l-ar fi trimis de mult la plimbare. A prins vreo trei campanii în Irak - dacă nu cumva or fi mai multe -, Afganistanul, cu, de acum, celebrul Kandahar, toate în calitate de corespondent de război. La început a fost teribilismul apoi, rutina. El pleca la Bagdad, cum noi am fi mers până la Bolentinul din Vale. Pentru asta l-am invidiat mereu. În acelaşi timp, am fost mândru de performanţele lui, ca şi de ale lui Mile Cărpenişan, un alt prieten de-al meu, reporter special de primă linie în conflictele din Kosovo, Irak şi Afganistan. Spuneam că îl invidiez pe Mario pentru că, peste tot unde a fost a avut posibilitatea să stea faţă în faţă cu "actorii" acestor conflicte, suniţi, siiţi, mujahedini sau cum s-or mai numi ei. Acum se pregăteşte pentru întâlnirile cu preşedintele moldovean, Marian Lupu, cu premierul Vlad Filat şi ministrul de externe, Iurie Leancă. Singura chestie nasoală e că stă departe de casă. De familie. Partea bună, de la 1 august Mario intră în concediu, să-şi refacă forţele, ca s-o poată lua de la început. Şase luni la Bagdad, trei la Chişinău, una la Reşiţa...

Un comentariu: