miercuri, 11 noiembrie 2009

Şi sfinţii au ierarhia lor, nu-i aşa?

Astăzi, Biserica Ortodoxă îi sărbătoreşte pe Sf. Mina, Victor şi Vichente. Chestia asta am aflat-o în urmă cu vreo zece ani când, un coleg de redacţie, m-a felicitat la prima oră a dimineţii, drept pentru care am băgat adânc mâna în buzunar şi am făcut cinste. De atunci, nimeni dintre prietenii ori cunoscuţii mei n-a mai catadicsit să mă sune în data de 11 noiembrie. Nici măcar ai mei din familie deşi, lor, de fiecare dată le reaminteam că ţin lângă ei un tip cu nume de sfânt. Culmea este că, pe la prânz, după mitingul lui Geoană de la Casa de Cultură, din Reşiţa, m-am întâlnit cu un popă, un amic bun de-al meu, care s-a făcut că plouă. Sau cel puţin aşa am avut impresia. Pe de altă parte, omul e de înţeles: O fi el slujitorul Domnului, dar la câţi sfinţii sunt trecuţi în calendar, e greu să-i ţii minte chiar pe toţi. Şi unde mai pui că, cei trei nici măcar nu sunt trecuţi cu "roşu" în calendar. Pentru cei mai mulţi dintre noi, importanţi sunt sfiinţii Ioan, Gheorghe, Petru, Dumitru ori Nicolae şi, ca în orice domeniu, ierarhiile se păstrează şi se respectă. Prin urmare, ca să-i surprind şi pe alţii, am început să-mi sun amicii ce poartă numele meu. Pe unul chiar am reuşit mărturisindu-mi că, dacă ar fi ştiut lucru ăsta, şi-ar fi botezat fata cu numele de Victoriţa, întrucât e născută la o zi după sărbătoarea celor trei sfinţi. L-am sunat şi pe Victor Ciutacu, dar în loc să vorbesc cu el, am conversat cu mesageria. În cele din urmă m-am lăsat păgubaş, nutrind speranţa că la anu' Sf. Mina, Victor şi Vichente vor fi priviţi cu mai multă importanţă şi respect în ziua de 11 noiembrie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu